Графік роботи:

ПН: 9:00 -18:00

ВТ-ПТ: 9:00 -17:00

ДУ “Львівський обласний лабораторний МОЗУ” проводить лабораторні дослідження атмосферного повітря з метою визначення рівнів шкідливих речовин, що можуть мати вплив на стан здоров’я населення. Зокрема такі дослідження проводяться в містах Львові, Бориславі, Червонограді та інших.

Слід зазначити, що за результатами проведених моніторингових досліджень у 2017 році 82% виявлених відхилень від усіх проведених центром лабораторних досліджень атмосферного повітря припадає на перевищення в зоні впливу автотрас, що проходять через населені пункти.

До складу автомобільних викидів входить понад 200 різних хімічних речовин (діоксид вуглецю, сажа, альдегіди, сірчистий газ, свинцеві сполуки), які потрапляють у довкілля. Деякі з них мають токсичну дію. Крім того, дизельні двигуни характеризуються підвищеною димністю. Наслідки впливу на організм людини шкідливих речовин, що містяться у вихлопних газах автомобілів, досить серйозні і мають найширший діапазон дії

Найвищий відсоток забруднення повітря спостерігається у місті Львові 16,5%. Цей відсоток з року в рік зростає.

У 2017р. проводились моніторингові дослідження з визначення вмісту азоту діоксиду, вуглецю оксиду, ангідриду сірчистого, пилу, формальдегіду, свинцю в 12-ти контрольних точках:

- вул. І.Франка,73

- пр. Свободи,45-вул.Городоцька,2

- вул. Стрийська,28

- вул. Городоцька,79

- вул. Личаківська-пл.Митна

- вул. Пасічна-вул.Дж.Вашингтона

- вул. Зелена,130

- вул. Шевченка,61

- вул. Б.Хмельницького,58

- вул. Кульпарківська,125

- вул. Панаса Сотника,7

- вул. Шевченка,376

Всього проведено 2898 досліджень, виявлено 477 перевищень гранично допустимих концентрацій хімічних речовин, що становить 16,5%.

В 2018 році проведені дослідження атмосферного повітря від впливу автомагістралей м. Львова, а саме по вул. Панаса Сотника та вул. Шевченка,376. Всього проведено 192 дослідження, виявлено 27 перевищень, що становить 14,1%.

Перевищення ГДК встановлено по вул. Шевченка, 376, зокрема

- вуглецю оксиду - 7 перевищень в 1,04-1,32 рази,

- азоту діоксиду – 6 перевищень в 1,03-1,14 рази,

- пилу – 8 перевищень в 1,06-1,16 рази

- ангідриду сірчистого – 6 перевищень в 1,06-1,12 рази.

Збільшення відсотку нестандартних проб пов’язаний з використанням старих автомобілів, що вже були у користуванні і належать до нижчого класу екологічної безпеки.

Водночас ми сподіваємося, що прийняття жорсткіших екологічних стандартів та приведення їх у відповідність з міжнародними вимогами має значно обмежити використання автомобілів нижчого класу екологічної безпеки. Конструктивні зміни в автомобілях та більш чисті види палива призведуть до різкого зниження рівня регульованих забруднюючих речовин.

 

 

Лікар з загальної гігієни У.Жемелко